PROVEN - מוצרי קוסמטיקה לקוסמטיקאיות, המיועדים לטיפולי מניקור ופדיקור⭐ חדשני ⭐ איכותי ⭐מתקדם ⭐מוכח קלינית ⭐באישור משרד הבריאות
2023-12-27T12:37:04+02:00

פטרת ציפורניים היא בעיה נפוצה, אשר יכולה לגרום לאי נוחות, כאב ובעיות אסתטיות. אחת השאלות העיקריות שעולות לגבי פטרת ציפורניים היא האם היא יכולה לחזור לאחר שטופלה. במאמר זה, נבחן את התשובה לשאלה זו ונציג דרכים לטפל ולמנוע התפרצות חוזרת.

 

האם פטרת ציפורניים יכולה לחזור?

התשובה היא כן. גם אם הצלחנו להעלים את התופעה בעזרת טיפול בפטרת ציפורניים מתאים, זה לא אומר שזה לצמיתות והיא לא תחזור בעתיד. לכן, חשוב לבצע טיפול בפטרת ציפורניים על פי הנחיות של רופא או גורם מוסמך אחר, כדי להבטיח יעילות מירבית, לצד שמירה על היגיינה מקסימלית.

 

איזה טיפול בפטרת ציפורניים כדאי נגד התפרצות חוזרת?

כמו שאמרנו, פטרת ציפורניים היא בהחלט תופעה שיכולה לחזור, במידה ולא מטפלים בה כמו שצריך. רובנו מכירים את גישות טיפול בפטרת ציפורניים הסטנדרטיות, ביניהן: טיפול תרופתי, נוזל טיפול בפטרת ציפורניים, שמירה על הגיינה ואורח חיים מאוזן ועוד. אבל יש גם כמה טיפולים פחות מוכרים שעשויים לעזור בין היתר:

 

שימוש בשמים אתריים

שמנים אתריים מסוימים, כמו שמן עץ התה ושמן אורגנו, ידועים בתכונות האנטי בקטריאליות שלהם. שימוש עדין ומדוד בשמנים אלה על הציפורניים יכול להיות עזרה במניעת התפרצות חוזרת.

 

תוספי תזונה

תוספי תזונה כמו פרוביוטיקה או זינק יכולים לתמוך במערכת החיסון ולסייע במניעת התפרצות חוזרת של פטרת ציפורניים. תוספים אלה יכולים לעזור לשקם את המיקרוביום הבריא בגוף.

 

החלפת נעליים וגרביים לאחר פעילות גופנית

הרוב לא יודעים את זה, אבל הלחות הנוצרת ברגליים לאחר פעילות גופנית היא סביבה מושלמת להיווצרות פטריות. לכן מומלץ להחליף נעליים וגרביים מיד אחרי ביצוע פעילות גופנית כדי לשמור על סביבה יבשה ונקייה ולא לאפשר לפטרייה להתפתח.

 

לסיכום

טיפול בפטרת ציפורניים יכול להיות מתמשך ומאתגר, ולכן אם כבר הצלחתם לרפא אותה לא כדאי לזלזל ותמיד להיות עם תשומת לב, שכן היא יכולה לחזור. החדשות הטובות הן שבמידה והתופעה חוזרת, כבר תהיו מספיק מנוסים כדי לטפל בה במהירות וביעילות.