PROVEN - מוצרי קוסמטיקה לקוסמטיקאיות, המיועדים לטיפולי מניקור ופדיקור⭐ חדשני ⭐ איכותי ⭐מתקדם ⭐מוכח קלינית ⭐באישור משרד הבריאות
2023-11-07T13:14:49+02:00

פטרת ציפורניים היא מצב מתמשך ולא נעים שיכול להשפיע על כל אחד. טיפול בפטרת ציפורניים דורש פעמים רבות סבלנות, מחויבות והבנה שיכולים להיות לה גורמים שונים, לעיתים אף כאלה שלא נחשוד בהם. גורם אחד כזה הוא לחץ נפשי. במאמר זה, נחקור כיצד לחץ יכול להשפיע על טיפול בפטרת ציפורניים ונספק תובנות איך אפשר לשפר אותו.

איך נזהה שיש לנו פטרת ציפורניים?

פטרת ציפורניים היא מצב שכיח הנגרם על ידי זיהומים פטרייתיים. זה יכול להגרם בגלל הגיינה לקויה, שימוש במקלחות ומתקנים ציבוריים יחפים, ועוד. התסמינים כוללים בדרך כלל ציפורניים מעובות, דהויות ושבירות, וזה יכול להביא עד כדי כאב ואי נוחות. יחד עם זאת, בעזרת טיפול יעיל והתמדה אפשר בהחלט להפטר ממנה.

 

מה הקשר בין טיפול בפטרת ציפורניים ללחץ נפשי?

 

לחץ נפשי הוא תופעה לא בריאה בפני עצמה שחווים אותה רבים, בעוצמות ובתקופות משתנות, ולמען הבריאות רצוי להמנע ממנו או לפחות לדעת איך להתמודד איתו. אמנם לחץ נפשי הוא לא גורם ישיר לפטרת ציפורניים, אבל יכולה להיות לו השפעה מהותית על ההתקדמות של טיפול בפטרת ציפורניים והצלחתו בכמה דרכים:

תגובה חיסונית מוחלשת וריפוי לקוי

מתח יכול לעכב את תהליכי הריפוי של הגוף והמשמעות היא שלציפורניים עשוי להימשך זמן רב יותר להתחדש. כמו כן, לחץ נפשי גורם לשחרור הורמונים כמו קורטיזול, שעלול להחליש את המערכת החיסונית ולעכב את יכולתו של הגוף לחסל את הזיהום.

חוסר התמדה

כאשר חווים לחץ נפשי, יש נטייה להתעסק רק במה שסובב אותו או גורם לו, ולפעמים עקב כך להזניח פעולות יומיומיות וגם טיפולים רפואיים. טיפול בפטרת ציפורניים הוא עניין של התמדה, ובמידה ומפסיקים או לא מטפלים בכמות הנדרשת זה מעכב משמעותית את תהליך ההחלמה.

הרגלים עצבניים

אנשים שנמצאים במתח ולחץ נפשי עלולים לפתח הרגלים כמו כסיסת ציפורניים או קילוף של העור. הרגלים אלה עלולים לפגוע בציפורניים ובעור שמסביב ולפגוע בתהליך ההחלמה.

 אז מה עושים?

הפיגו את המתח

השתמשו בתרגולים להפחתת מתחים כמו מדיטציה, יוגה או תרגילי נשימה עמוקה כדי לסייע בניהול רמות הלחץ.

שמרו על אורח חיים מאוזן

שמרו על אורח חיים בריא עם תזונה מאוזנת, פעילות גופנית סדירה ושינה מספקת. אלה יכולים לשפר משמעותית את החוסן נגד מתח.

הכוונה מקצועית

התייעצו עם איש מקצוע על מנת שיתאים לכם את הטיפול המתאים ביותר למצבכם שיביא לתוצאות מיטביות.

שגרת טיפוח וטיפול

הקפידו על הגיינת ציפורניים תקינה והמנעו מכסיסה או קילוף. כמו כן, קבעו לוח זמנים מסודר לביצוע טיפול והקפידו עליו עד כמה שניתן.

לסיכום

לחץ נפשי אולי לא גורם ישירות לפטרת ציפורניים, אבל הוא יכול להשפיע באופן משמעותי על הטיפול בה. מומלץ להמנע ממנו כמה שניתן, ובמידה וחווים אותו רצוי לדעת איך למתן אותו ולא לתת לא להשתלט על שגרת החיים התקינה. בעזרת השלבים שצוינו מעלה, אפשר להגיע לתוצאות מיטביות של טיפול בפטרת ציפורניים, גם זמנים של לחץ נפשי.