2022-05-03T08:41:38+03:00

צעד קטן לכם, צעד ענק לכפות הרגליים

האדם הממוצע הולך ביום בין 5,000-10,000 צעדים, תלוי גיל, מין ופרמטרים נוספים. כפות הרגליים שלנו נושאות את גופנו בכל אחד מהצעדים, גם כשאנחנו עומדים או נחים. לאור כל האמור ועוד, אין ספק כי מגיע להן הרבה יותר תשומת לב מזו שהן מקבלות. גם המיקום של כפות הרגליים, הופך אותן לפגיעות יותר. מי לא חווה את הכאב ב'אצבע הקטנה', שקיבלה מכה מארון או שולחן שנקרה בדרכה.

החדשות הטובות הן, כי טיפוח של כמה דקות ביום, הכולל רחצה, שימוש בקרם רגליים ובחירת נעליים מתאימות, יכול לעזור לכם לשמור על כפות רגליים נעימות ובריאות. דבר נוסף שיכול להקל עליכם, הוא מגוון מוצרי הטיפוח הנכללים במוצרי קוסמטיקה אונליין, אותם ניתן לרכוש בצורה בטוחה וטובה, ובקליק!

לפניכם 5 צעדים לשמירה על שגרת טיפוח עור הרגליים:

1. הקפידו לשטוף את כפות הרגליים (גם בין הבהונות!) בזהירות ובקביעות. אפשר לעשות זאת בזמן שכפות הרגליים מונחות בתוך גיגית עם מים פושרים, או בזמן שאתם מתקלחים. הקפידו לייבש את עור הרגליים לחלוטין, כולל בין האצבעות, פעולה שתעזור לכם למנוע ריח רע והופעת חיידקים ופטריות.

2. שימוש בקרם רגליים. חשוב לבחור קרם רגליים מומלץ ואיכותי, אפילו טיפולי, במידת הצורך. מרחו אותו בכל פעם לאחר הרחצה וגם לפני השינה, ולאחר מכן גרבו גרבי כותנה לאורך כל הלילה.

3. שימוש בגרביים ובנעליים. החליפו את הגרביים ואת הנעליים מדי יום - את הגרביים גם כמה פעמים ביום. ברור לכולנו מדוע חשוב להחליף בכל פעם מחדש את הגרביים, אך מה לגבי הנעליים? הן צריכות להתאוורר מספיק זמן, במטרה למנוע ריח רע או התפתחות זיהום. 

חשוב לזכור גם כי נעליים קטנות מדי עלולות לגרום לעיוות של הבוהן ולגרום לכאבים בכף הרגל. הדבר נפוץ במיוחד אצל ספורטאים או כל מי שעוסק בפעילות גופנית, מצב שעלול ליצור חיכוך בין הבוהן לנעל ולהתפתחות פטרייה. במידה ואתן הנשים, נועלות נעלי עקב, חשוב לבחור בנעליים רחבות, יציבות ובעקב שגובהו לא עולה על 2 ס"מ. כפכפים ונעליים שטוחות לחלוטין אינם מספקים תמיכה לקשת כף הרגל. כדי לשמור על כפות רגליים חזקות ובריאות, נסו לצמצם למינימום את משך הזמן שאתם נועלים נעליים ללא תמיכה.

4. פדיקור. טיפול פדיקור יכול להיות נפלא ולסייע רבות בטיפוח כף הרגל. יחד עם זאת, חשוב לבצע את הטיפול במקום מקצועי, איכותי, סטרילי ואצל אנשי מקצוע מוסמכים לדבר. במידה ואתם סובלים מסוכרת, התייעצו עם הרופא או הרופאה שלכם, לפני שאתם מתחילים. 

5. יצירת קיט לטיפוח כף הרגל. ישנם מגוון מוצרים בחנויות, רשתות הפארם, בסלוני היופי או אצל הקוסמטיקאיות, וגם מוצרי קוסמטיקה אונליין איכותיים לרכישה בטוחה. נסו ליצור ערכה המותאמת לכם, בה תאחסנו כמה פריטים שיהיו נגישים, ויאפשרו  לכם לנהל שגרת טיפוח נכונה וטובה לכף הרגל, מדי יום או כמה פעמים בשבוע.

ועוד דבר אחד לסיום... במידה ואתם סובלים מריח לא נעים (בלשון המעטה) בכפות הרגליים, נסו להשרות אותן בתערובת של חומץ ומים, למרוח קרם רגליים  וכמובן, לא לשכוח דאודורנט ספריי לכף הרגל, המציע פתרונות יעילים הכוללים:

1. שמירה על כף הרגל יבשה ורעננה לאורך זמן, ועל היגיינת כף הרגל עד 24 שעות.

2. מניעת הזעה.

3. ניטרול ריחות.

4. שיפור זרימת הדם.

5. הרגעת כפות רגליים נפוחות ועייפות, כולל גירויים ותחושת בעירה.

6. חיטוי העור והפחתת גרד.

7. שמירה על רמת החומציות הטבעית של העור.


בהצלחה!